Widoczność w wyszukiwarkach
Witryny internetowe istnieją w sieci światowej, widoczne lub nie w wyszukiwarkach internetowych, między innymi za pośrednictwem specjalnych nazw znacznika <meta>. Zagadnieniem poruszającym zasady widoczności strony internetowej w przeglądarce jest SEO, czyli Search Engine Optimization (tłumaczenie: Optymalizacja wyszukiwania).
Informacje dla botów, służących do wyszukiwania i indeksowania stron w wyszukiwarkach internetowych, są zapisywane w postaci wyrażenia <meta name="robots" content="*" /> Informacja dla robotów sieciowych powinna się zawierać w wyżej wymienionym przykładzie w miejscu gwiazdki. Istnieje kilka opcji indeksowania:
‘index’ – strona będzie indeksowana przez roboty sieciowe ‘noindex’ – strona nie będzie indeksowana ‘follow’ - linki z tej strony powinny być zaindeksowane ‘nofollow’ - linki z tej strony nie powinny być zaindeksowane ‘all’ = ‘index, follow’ - indeksuje wszystko (domyślnie) ‘none’ = ‘noindex, nofollow’ - nie indeksuje nic
Kolejną właściwością definiującą wyrażenia, które opisują zawartość witryny są słowa kluczowe (inaczej tagi), zapisane w postaci <meta name="keywords" content="słowa, kluczowe" />. W tym wypadku zawartością atrybutu content są wszystkie słowa definiujące zawartość naszej strony, oddzielone przecinkami.
Obecnie słowa kluczowe nie są tak ważne w powiększaniu ilości wyświetleń strony, jak sposób w jaki sama strona została napisana, zgodność walidacyjna, szybkość jej ładowania oraz to czy zawartość jest podzielona w logiczny sposób za pomocą znaczników semantycznych.
Autor tekstu: Jacek Woźniak